Ouderenreis - Reisverslag uit Mazara del Vallo, Italië van Anna - WaarBenJij.nu Ouderenreis - Reisverslag uit Mazara del Vallo, Italië van Anna - WaarBenJij.nu

Ouderenreis

Blijf op de hoogte en volg Anna

02 November 2017 | Italië, Mazara del Vallo

Vroeg in de ochtend in de auto naar Schiphol. Alleen handbagage en online al ingecheckt dus kon gelijk door naar douane en Gate D66. Dat scheelde een hele wandeling. Uiteraard ging de handel linksaf en dat betekent tas openen. Dit keer werd tas onderworpen aan drugstest. Groen licht. Ik heb op schiphol nog nooit in 1 keer door mogen lopen ....

Het blijkt een ouderenreis met gemiddelde leeftijd 65 en thuis klagen de papa's mama's opa's en oma's nog niet genoeg want o wat een gezeik en gezeur. Oordoppen in en muziek luisteren.

Wind in de brug dus knap op tijd landen we op Trapani na eerst nog een zakkertje door een dikke wolk. Oeeee oooooo en aaaaaah en BAM, daar gaan alle remmen erop.

Hup naar de bus en wat een zegen. Het complete vliegtuig blijkt verdeeld te zijn over 4 bussen. Allemaal naar Hopps. Dat gaat geen rustige week worden met mijn luidruchtige medelanders.

Inchecken, naar de vijfde en wauw. Wat een leuk uitzicht. Over zee en land. Prima hotelkamer en goed bed. Omkleden en naar de supermarkt. Op straat gevraagd naar de Supermercato en dat kon nog mooi voor 1300 uur. 6x2 liter water in rugzak geparkeerd en terug naar hotel.

Om 1300 uur kregen we lunch aangeboden en waar iedereen in een mega rij naar rechts stond te wachten zag ik links niemand staan. Dus ik ging linksaf wat mij op een snauw kwam te staan .... "ze kruipt voor". Ik heb uitgelegd dat er voor links niemand staat en ik dan die kant op ga. Wie volgde mij. Diezelfde man ja.

Verhaaltje waar de supermarkt is en op alle excursies had ik al ingeschreven. Lucky bastard was ik. Geen gewacht in rumoerig bejaardenhuis. De lunch was overigens heerlijk.

Tegen de avond naar het stadje toe gelopen. Mooie zonsondergang en o wat een leuke tegeltjes op die trap. Ik belande in de bashka. Hoge muren, nauw straatjes en nog smallere doodlopende steegjes. Met ook overal leuke tegeltjes. Het is een complete Arabische wijk in een wijk. Vooral bewoond door Tunesi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Hoi allemaal, Reizen, dat doe ik graag en zodra het even een weekje kan ben ik weg. Al is dat dan meestal 8 of 9 dagen. Op Facebook zette ik altijd mijn [Liefdagboek] verhaaltjes met foto's. Geen Facebook meer dus waar ga ik dan mijn belevenissen bijhouden? Hier dus. Hier is momenteel op een balkon met zeezicht op Sicilië.

Actief sinds 03 Nov. 2017
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 2998

Voorgaande reizen:

02 November 2017 - 10 November 2017

Sicilië in November

Landen bezocht: